Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
شارژر فندکی چیست؟
پروفایل
شارژر فندکی ماشین چیست
hosein ramezannia 4 بهمن 1402 124 بازدید

شارژر فندکی یکی از ابتکاراتی بود که در زمینه تکنولوژی به زندگی انسان‌ها وارد شد و توانست دغدغه بسیاری از افراد که مداوم در ماشین‌های خود قرار دارند و نمی‌توانند به طور مستقیم به برق دسترسی داشته باشند را تا حد زیادی رفع کند. در حال حاضر شارژر فندکی یکی از مهم‌ترین وسایلی است که هر فردی آن را دارد و در زمانی که در ماشین و اتوموبیل خود قرار دارد، با استفاده از آن می‌تواند موبایل خود را به شارژ متصل کند.

شارژر فندکی دستگاه بسیار کوچک اما کارآمدی است که اجازه می‌دهد رانندگان یا مسافران در ماشین‌ها بتوانند با استفاده از شارژر را به دستگاه خود متصل کنند. کاربری آسان و کوچک بودن شارژر‌های فندکی که قابلیت حمل و نقل را به آن اضافه کرده‌اند، از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع شارژر می‌باشد. در حال حاضر برند‌های مختلفی هستند که این نوع شارژر را در ابعاد و اندازه‌های مختلف و در ویژگی‌های متفاوتی عرضه می‌کنند. در ادامه این مقاله در وب سایت دسترسی قصد داریم به معرفی کامل و جامعی از این نوع شارژر و راهنمای خرید آن بپردازیم.

شارژر فندکی چیست؟

شارژر فندکی را می‌توان یکی از گجت‌های هوشمندانه‌ای معرفی نمود که توسط برخی از برند‌ها برای رفع نیاز اتصال موبایل به شارژر در خودرو‌ها به وجود آمد و امروزه با وجود چنین گجتی دیگر افراد در سفر‌های بین شهری یا سفر‌های طولانی دغدغه تمام شدن شارژ خود را ندارند. این وسیله کوچک و کاربردی دارای انواع مختلفی است که به برق ۱۲ ولت سوکت فندکی خودرو متصل می‌شود و می‌تواند آن را به برق ۵ ولت متصل کند.

شارژر فندکی چیست

شارژر‌های فندکی که در بازار عرضه می‌شوند، بین ۱ الی ۴ درگاه خروجی دارند که با استفاده از تمامی درگاه‌های آن‌ها، سرنشینان می‌توانند که خودرو خود را شارژ کنند. در برخی از مدل‌های این گجت، هر درگاه دارای شدت جریان خاصی است که می‌تواند به افراد اجازه دهند با توجه به قدرت برق خاصی، موبایل خود را شارژ کنند.

این شارژر‌ها به دلیل اینکه در سوکت فندکی خودرو قرار می‌گیرند و سپس می‌توانند جریان برق را به موبایل متصل کنند، به نام فندکی معروف شده‌اند. مدل‌های مختلف این شارژر‌های فندکی دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. برخی از آن‌ها دارای چندین درگاه خروجی هستند و برخی از آن‌ها امکان اتصال بلوتوث را فراهم آورده‌اند.

چگونگی استفاده از شارژر فندکی

بسیاری از افراد همچنان نمی‌دانند که چگونه بایستی از شارژر فندکی استفاده کنند اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از شارژر فندکی بسیار ساده و راحت است. برای استفاده از این نوع شارژر تنها لازم است آن را در مخزن مخصوص فندکی ماشین قرار دهید و سپس سیم شارژر خود را به یکی از درگاه‌های آن متصل کند.

چگونگی استفاده از شارژر فندکی

پس از انجام این فرایند بسیاری ساده، لازم است شارژر را به موبایل متصل کنید و شارژر شدن موبایل خودرو مشاهده نمایید.

نکات راهنمای خرید شارژر فندکی

در خرید لوازم جانبی یا هرگونه از ابزار‌های الکترونیکی لازم است به نکات راهنمای خرید آن ابزار آگاهی داشته باشید. شارژر فندکی نیز از این قائده مستثنی نمی‌باشد و لازم است حتماً به نکات خرید آن توجه داشته باشید. در ادامه این بخش از مقاله در وبلاگ دسترسی قصد داریم به معرفی کامل و جامعی از مهم‌ترین نکات خرید شارژر فندکی بپردازیم و تمامی آن‌ها را مورد بررسی و نقد قرار دهیم.

توان خروجی شارژر فندکی

شارژر‌های فندکی همچون شارژر‌های معمولی موبایل دارای توان‌های خروجی مختلف و متنوعی هستند و بهتر است شما در هنگام خرید براساس نوع موبایلی که دارید، به توان خروجی شارژر مد نظر خود دقت کنید. در صورتی که موبایل شما می‌تواند از شارژر سریع ۳۳ واتی یا ۶۷ واتی پشتیبانی کند، شما می‌توانید شارژر فندکی را انتخاب کنید که می‌تواند از این اندازه پشتیبانی کند.

ناگفته نماند که برخی از مدل‌های شارژر‌های فندکی دارای چندین درگاه خروجی هستند که هر کدام از آن‌ها دارای توان‌های خروجی مختلفی هستند. شما بایستی دقت داشته باشید که هر کدام از این درگاه‌ها دارای چه توان خروجی هستند که این مورد می‌تواند به شما نشان دهد که کدام درگاه برای موبایل شما مناسب است. برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر شارژر‌های فندکی، بر دسته خود نمایشگر‌های کوچکی دارند که این نمایشگر‌ها وظیفه دارند میزان خروجی شارژر را نمایش دهند.

تعداد درگاه شارژر فندی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات راهنمای خرید شارژر فندکی، توجه به تعداد درگاه‌های آن‌ها است. اگرچه بیشتر رانندگان در مسافت‌های طولانی به طور ثابت در ماشین قرار دارند و نیازمند هستند که موبایل خود را به شارژر متصل کنند اما توجه داشته باشید که اگر شما همواره در مسافرت‌های طولانی قرار دارید یا اینکه با اتوموبیل خود مسافران یا افراد دیگری را حمل می‌کنید، تعداد درگاه‌ها بهتر است از یک عدد بیشتر باشد.

عموماً تعداد درگاه‌های شارژر‌های فندکی بین ۱، ۲ و ۴ درگاه است اما برخی از مدل‌های آنان از طراحی‌های جالبی برخوردار هستند که تعداد بیشتری را درون خود جای داده‌اند که در بسیاری از مواقع بدون کاربرد باقی خواهند ماند.

جنس شارژر فندکی

عموماً شارژر‌های فندکی از دو جنس پلاستیکی و فلزی تولید می‌شوند. مدل‌های فلزی این نوع شارژر‌ها از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و از لحاظ زیبایی به نسبت مدل‌های پلاستیکی سرآمد می‌باشند.

شارژر فندکی ماشین

برخی از مدل‌های شارژر‌های فندکی دارای درپوش نیز می‌باشند و این درپوش‌ها نیز از فلز یا پلاستیک تولید شده‌اند. اگرچه شارژر‌های فندکی پلاستیکی از مقاومت کمتری برخوردار هستند اما توجه داشته باشید قیمت آن‌ها به نسبت مدل‌های فلزی کمتر است. بهتر است سعی داشته باشید شارژر‌های فندکی خود را از جنس پلاستیک انتخاب نکنید زیرا برخی از آن‌ها می‌توانند با کوتاه‌ترین زمان ممکن، دچار آسیب شوند.

برند شارژر فندکی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات خرید شارژر فندکی، توجه به برند و مارک آن است. در حال حاضر در بازار لوازم جانبی موبایل، جنس‌های غیر اصل زیادی وجود دارد که با وجود قیمت بسیار پایینی که دارند، می‌توانند نظر مخاطبان و افراد را به خود جلب کنند. بسیاری از اجناسی که با قیمت بسیار پایین عرضه می‌شوند، توسط برند‌های نامعتبر است یا برخی از آن‌ها مدل‌های قلابی و فیک برند‌های معتبر می‌باشند.

از آنجایی که لوازم این برند‌ها از قیمت پایینی برخوردار هستند، از متریال بی‌کیفیتی ساخته شده‌اند و به دلیل کیفیت پایینی که دارند، می‌توانند به موبایل و باتری موبایل‌ها آسیب بزنند. بسیاری از این لوازم از مدار‌های محافظتی برخوردار نیستند و به همین دلیل نمی‌توانند در مقابل نوسانات برق پایدار و با ثبات باشند.

از طرفی این مدل‌ها در زمان مناسبی نمی‌توانند موبایل را شارژ کنند و طولانی‌تر شدن زمان شارژر شدن موبایل و اتصال آن به برق یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند آسیب جدی را به موبایل و باتری موبایل وارد کند.

قیمت شارژر فندکی

از دیگر نکات و موارد در راهنمای خرید شارژر فندکی می‌توان به قیمت آن اشاره کرد. بهتر است شما با توجه به بودجه‌ای که در نظر دارید، بهترین و متناسب‌ترین شارژر را برای خود انتخاب کنید. در بسیاری از موارد اگر شما به تنهایی با خودرو در رفت و آمد هستید و فرد ثابتی در کنار شما حضور ندارد، هیچ نیازی به خرید شارژر فندکی با چندین درگاه نمی‌باشد.

در خرید شارژر به خصوص شارژر فندکی به هیچ عنوان جذب شارژر‌های ارزان قیمت نشوید زیرا همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره شد، شارژر‌های ارزان قیمت به خوبی موارد امنیتی را رعایت نمی‌کنند.

نوع کابل شارژر فندکی

نوع کابل شارژر فندکی یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی است که بایستی به آن دقت کنید. برخی از شارژر‌های فندکی دارای کابل‌های متصلی هستند که مستقیم به موبایل شما متصل می‌شوند و امکان جدا شدن آن‌ها از آداپتور اصلی شارژر فندکی وجود ندارد. اگرچه پس از خرید این شارژر‌ها دیگر نیازی به خرید کابل جداگونه‌ای نمی‌باشد اما دقت داشته باشید این کابل‌ها برای موبایل شما طراحی نشده‌اند و از طرفی با خراب شدن کابل آن که عمدتاً طول عمر پایینی دارند، بایستی شارژر فندکی را دوباره خریداری کنید.

بهترین شارژر فندکی برای ماشین

از همین رو پیشنهاد می‌شود که شارژر فندکی خود را از مدل‌هایی خریداری کنید که لازم است کابل را جداگونه‌ای به آن متصل کنید. یکی از مزیت‌های این نوع شارژر این است که شما می‌توانید کابلی را به آن متصل کنید که موبایل شما با قدرت آن تناسب داشته باشد.

علت داغ شدن شارژر فندکی چیست؟

پس از آشنایی با راهنمای خرید شارژر فندکی و تمامی موارد مربوط به این لوازم جانبی، بهتر است با دلیل داغ شدن شارژر‌های فندکی آشنا شوید. اول از همه بایستی بدانید که از آنجایی که این شارژر از طریق برق خودرو تغذیه می‌شود، داغ شدن آن تا حد کمی طبیعی است اما اگر متوجه شدید که شارژر فندکی تا حد زیادی داغ می‌شود، مطمئن شوید در شارژر خرابی وجود دارد و بهتر است از آن استفاده نکنید زیرا می‌تواند به دستگاه موبایل شما آسیب رساند.

جمع‌بندی

در این مقاله در وب سایت دسترسی سعی کردیم به معرفی یکی از محبوب‌ترین گجت‌ها و لوازم جانبی بپردازیم و به شما در خرید شارژر فندکی نکات مفیدی را معرفی کنیم. بدون شک با شناخت این نوع شارژر و نکات مهم خرید آن می‌توانید در بین برند‌ها و مدل‌های مختلف آن بهترین خرید را داشته باشید.

از طرفی سعی کردیم در این مطلب به معرفی انواع مدل های این شارژر بپردازیم و علت اصلی داغ شدن آن را معرفی نماییم. امیدواریم که خواندن این مقاله برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

ثبت دیدگاه