Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ
پروفایل
نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ
hosein ramezannia 1 بهمن 1402 121 بازدید

در بازار تجهیزات لوازم جانبی، به همان اندازه که وجود اجناس با کیفیت و خوش ظاهر جلب توجه می‌کند، وجود لوازم جانبی فیک و بی‌کیفیت یکی از مهم‌ترین معضلات محسوب می‌شود. شارژر‌های موبایل‌های هوشمند نیز از این قائده مستثنی نمی‌باشند و در بین شارژر‌های اصلی که توسط شرکت‌ها برای موبایل‌ها تولید می‌شود، شارژر‌های فیک و تقلبی زیادی وجود دارد که همیشه کاربران از خرید آن‌ها امتناع می‌کنند.

اما بسیاری از فروشندگان قصد دارند این شارژر‌های فیک و غیر اصل را به عنوان شارژر اصلی به افراد بفروشند. در این مقاله در وب سایت دسترسی قصد داریم به راهنمای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ و غیر اصل بپردازیم.

نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

امروزه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ یا هر برند دیگه‌ای یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران شارژر می‌باشد. استفاده از شارژر‌های غیر اصل می‌تواند آسیب‌های زیادی برای موبایل‌های هوشمند داشته باشد که همین مسأله باعث شده است اهمیت خرید شارژر اصل بیشتر شود.

در رابطه با تشخیص شارژر اصل نکات و روش‌های بسیار ساده و راحتی وجود دارد که با رعایت و دقت به آن‌ها می‌توانید از خرید شارژر فیک خود داری کنید. در ادامه این مقاله به معرفی مهم‌ترین نکات نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ خواهیم پرداخت.

تفاوت نوشته‌ها

اولین نکته‌ای که بایستی برای خرید شارژر اصلی به آن دقت داشته باشید، نوشته‌های روی آداپتور شارژر می‌باشد. متأسفانه بین حروف نوشته شده شارژر اصل و غیر اصل تفاوت چندانی وجود ندارد. باید دقت داشته باشید که حرف A ثبت شده در شارژر اصلی سامسونگ ضخامت کمتری نسبت به شارژر تقلبی دارد.

تفاوت وزن شارژر

همانطور که در مقاله نحوه تشخیص شارژر اصلی شیائومی به آن پرداختیم، وزن شارژر یکی از نکاتی است که با استفاده از آن می‌توان به تقلبی یا اصل بودن شارژر پی برد. البته لازم به ذکر است این فاکتور فقط برای تشخیص شارژر‌های اصل از غیر اصل صحت دارد و در مقابل دیگر لوازم جانبی بی‌فایده است.

به دلیل اینکه شارژر‌های اصل از مواد و متریال با کیفیتی ساخته شده‌اند به طور معمول دارای وزن بیشتری نسبت به شارژر‌های غیر اصل می‌باشند. این نکته یکی از نکات مهم در زمینه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ به حساب می‌آید.

توجه به مدت زمان شارژ

همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، شارژ‌های تقلبی از متریال خوبی ساخته نشده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که این شارژر‌ها نتوانند جریان الکتریسته را به خوبی انتقال دهند و در نتیجه نمی‌توانند در زمان خوب و مناسبی موبایل را شارژ کند.

در ضمن لازم به ذکر است که شارژر‌های اصلی به خوبی با ولتاژ مناسبی که دارند می‌توانند موبایل را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ کنند.

بررسی دو شاخه

یکی دیگر از روش‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از شارژر غیر اصلی، بررسی دو شاخه آن می‌باشد. بررسی دو شاخه شارژر‌ها از جزئیاتی محسوب می‌شود که می‌تواند تفاوت بین اصل و غیر اصل بودن یک جنس بود.

شارژر‌های اصلی سامسونگ در لبه پلاستیکی دو شاخه آن‌ها برآمدگی وجود دارد که در شارژر‌های فیک نمی‌باشد. این لبه پلاستیکی قسمت فلزی شارژر را از قسمت پلاستیکی آن جدا کرده است و با دقت کمی می‌توان به آن پی برد. وجود این لبه در شارژر‌های اصلی برای افزایش ماندگاری آن‌ها در شارژر‌ها می‌باشد.

باید دقت داشته باشید که در صورت عدم وجود این برآمدگی و سطح صاف بین دوشاخه و قسمت دیگر آداپتور، شارژر غیر اصلی می‌باشد. این روش از بهترین روش‌های تشخیص شارژر اصل سامسونگ می‌باشد.

حرارت ایجاد شده توسط شارژر

همانطور که چندین بار در این مقاله به آن اشاره کردیم، شارژر‌های اصلی از متریال با کیفیت و خوبی ساخته شده‌اند تا در فرایند اجرایی خود مشکلی ایجاد نکنند. شارژر‌های اصلی که از متریال خوب ساخته شده‌اند هنگام شارژر دستگاه حرارت زیادی ایجاد نمی‌کنند اما شارژر‌های فیک سامسونگ به دلیل اینکه از متریال خوبی بهره‌مند نشده‌اند، هنگام انجام فرایند خود حرارت زیادی را اجرا می‌کنند.

لازم به ذکر است برای اینکه از این راهکار برای تشخیص شارژر اصل استفاده کرد نیازی به زمان زیادی وجود ندارد بلکه با چند دقیقه کار کردن کاملاً معلوم می‌شود. قابل توجه است که ایجاد حرارت توسط شارژر‌ها کاملاً امری طبیعی است اما شارژر‌های غیر اصل حرارات بسیار بیشتری را از حد طبیعی خود ایجاد می‌کنند.

توجه به متریال شارژر

شارژر‌های سامسونگ به دلیل اینکه توسط کمپانی سامسونگ تولید می‌شوند، از کیفیت ساخت بالا و متریال خوبی برخوردار هستند. شارژر‌های غیر اصل همیشه به دلیل اینکه از متریال با کیفیتی ساخته نیستند عمر طولانی و ماندگاری ندارند اما توجه و تشخیص استفاده از متریال با کیفیت در شارژر‌ها کار آسانی نیست.

برای اینکه مطمئن شوید شارژر اصل و با کیفیتی قرار است خریداری کنید لازم است ابتدا به قسمت پورت USB شارژر دقت کنید. با توجه به این قسمت می‌توانید متوجه شوید که جنس پلاستیکی که در آن تعبیه شده است از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر! قطعاً اگر این قسمت از جنس با کیفیتی برخوردار نباشد، دیگر متریال شارژر از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و در نتیجه شارژر اصلی نمی‌باشد.

توجه به مشخصات شارژر

نوشته‌ها و مشخصات درج شده بر روی شارژر یکی دیگر از نکات تشخیص شارژر اصلی سامسونگ می‌باشد. همیشه بر روی هر محصولی اطلاعات مهمی راجع به آن نوشته شده است که شارژر‌ها نیز از این قائده مستثنی نمی‌باشند. با توجه به این اطلاعات می‌توان متوجه شد که آیا شارژر یا هر محصول دیگری اصل است یا غیر اصل!

اول از همه در مشخصات درج شده بر روی شارژر باید به قسمت کشور تولید‌کننده آن توجه داشته باشید. عموماً زمانی که بر روی شارژر‌ها نام کشور چین به عنوان تولید‌کننده درج شده باشد، بی‌شک شارژر یک شارژر غیر اصل می‌باشد.

وجود علامت A+ یکی دیگر از مواردی است که نشان می‌دهد شارژر غیر اصل و تقلبی می‌باشد.

اهمیت استفاده از شارژ غیر اصل

در بخش قبلی مقاله به معرفی راهکار‌های تشخیص شارژر اصلی سامسونگ پرداختیم. در این بخش از مقاله لازم است نکاتی را معرفی کنیم که به پاسخ چرایی استفاده از شارژر غیر اصل مرتبط است.

معایب استفاده از شارژر تقلبی

شارژر‌های غیر اصل گرچه نسبت به شارژر‌های اصلی از قیمت کمتری برخوردار هستند اما در طول مدت تأثیراتی را بر روی موبایل می‌گذارند که می‌تواند ضرر بیشتری داشته باشد. اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که گوشی‌های هوشمند از جریان ولتاژ کاملاً ثابتی پیروی می‌کنند و لازم است با شارژر‌هایی شارژر شوند که با همین جریان مناسب باشند.

شارژر‌های فیک از جریان ولتاژ ثابتی برخوردار نیستند و همین مورد باعث می‌شود باتری موبایل در بلند مدت مورد آسیب زیادی قرار بگیرد. لازم به ذکر است که علاوه بر اینکه شارژر‌های تقلبی از این جریان ولتاژ ثابتی پیروی نمی‌کنند، بلکه جریان برق را نیز با نوسانات زیادی به موبایل انتقال می‌دهد که این نیز برای باتری‌های موبایل بسیار آسیب دهنده است.

جمع‌بندی

در این مقاله در وب سایت دسترسی به معرفی مهم‌ترین نکات راهنمای تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از شارژر‌های فیک و تقلبی پرداختیم. همانطور که توضیح دادیم، شارژر‌های غیر اصل علاوه بر اینکه از ماندگاری کمتری برخوردار هستند و طول عمر زیادی ندارند، می‌توانند باعث آسیب‌رسانی به موبایل و باتری موبایل شما شود.

امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

ثبت دیدگاه